Καταγγελία του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Ηρακλείου για τον Δήμο Χερσονήσου

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Ηρακλείου, μέσω της οποίας καταγγέλλει τον Δήμο Χερσονήσου μετά την διαμαρτυρία που πραγματοποίησε κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Χερσονήσου, σχετικά με την παράταση της ισχύος της σύμβασης ανάθεσης της υπηρεσίας καθαριότητας, σε ιδιώτη.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου:

Στις 9 Ιουλίου εκπρόσωποι του ΔΣ του Συλλόγου παρέστησαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Χερσονήσου,  να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους γιατί, για μια ακόμη φορά, εισαγόταν ως θέμα συζήτησης, η παράταση της ισχύος της σύμβασης ανάθεσης της υπηρεσίας καθαριότητας, σε ιδιώτη. Κύριο επιχείρημα που τέθηκε κατά πάγια τακτική, είναι ότι  ο Δήμος δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένος με εξοπλισμό και μέσα, ώστε να αναλάβει την υπηρεσία με ίδια μέσα. Αγνοώντας ότι η έλλειψη προετοιμασίας, στο βαθμό που υπάρχει, είναι αποκλειστική ευθύνη της δημοτικής αρχής και μόνο.  

 Παράλληλα, ξεδιπλώθηκε η γνωστή προσπάθεια κατασυκοφάντησης του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διαχείρισης. Με τη διαφορά ότι αυτή τη φορά εκφράστηκε απροκάλυπτα, εναντίον του προσωπικού του Δήμου.

O Αντιδήμαρχος  κ. Μεραμβελιωτάκης Γ. με πρότυπό του μια δημοτική αρχή – εργολάβο και μια δημοτική αρχή – υποκατάστατο του  ΑΣΕΠ, (ξεχασμένα πρότυπα της δεκαετίας του ΄60), θεωρεί την υπηρεσία του Δήμου Χερσονήσου ανεύθυνη, θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι, κατά 70% βαθμολογούνται με τέτοιο βαθμό, ώστε να τους «διώξουν» από το Δήμο.

Με θρασυδειλία καλεί τους συνδικαλιστές να βαθμολογήσουν τους συναδέλφους τους και αποφαίνεται με σιγουριά ότι «Θα τους έδιωχναν αν ήταν στην δική τους δουλειά, με όλες τις συνέπειες για την συνδικαλιστική ιδιότητα». Όχι κ. Αντιδήμαρχε: «Εξ ιδίων κρίνεται τα αλλότρια». Δεν θα δημιουργείτε συνθήκες άνισης μεταχείρισης, αδιαφάνειας, αγνόησης διαδικασιών, πελατοκρατείας, κενότητας, κολακείας και γλειψίματος και μετά θα απεκδύεστε τις ευθύνες σας. Πριν αξιολογηθεί το προσωπικό, πρέπει να αυτοαξιολογήσετε την δική σας προσπάθεια για οργάνωση των υπηρεσιών, τις πρωτοβουλίες της αιρετής διοίκησης για αναδιοργάνωση των υπηρεσιών.    

Η Δημοτική Αρχή, όσο οι προσλήψεις έμεναν σε αναστολή, προφασιζόταν ότι μόλις απελευθερωθούν θα επανέλθει η υπηρεσία καθαριότητας στα δημοτικά χέρια. Τώρα,  που οι προσλήψεις απελευθερώνονται, απαιτεί, όπως ανέφερε ο Αντιδήμαρχος, οι προσλήψεις να γίνονται με το «σωστό τρόπο». Να προσλαμβάνει όποιον θέλει, σε όποια θέση θέλει, με όποια κριτήρια θέλει,  να δουλεύει όποτε θέλει, π.χ. «Σάββατο Κυριακή Χριστούγεννα, κι ας μην το επιτρέπει ο νόμος». Δηλαδή επιστροφή σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα.

Ακόμη, στην ίδια συνεδρίαση η δημοτική αρχή δήλωσε «ξεκάθαρα χωρίς καμία αναστολή» ότι δεν πρόκειται να δεχτεί κανένα δημόσιο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων, την ίδια ώρα που ενημέρωνε ότι έχει δώσει εντολή στην υπηρεσία Περιβάλλοντος να συντάξει σχετική μελέτη. Για την οποία όμως μελέτη εκ των προτέρων δηλώνει, και είναι σίγουρη για αυτό, ότι θα αποδείξει ότι η ιδιωτικοποίηση είναι η πιο συμφέρουσα εκδοχή.   

Καταγγέλλομε το ξεπερασμένο αυτό πρότυπο άσκησης τοπικής αυτοδιοίκησης. Άλλη μία φορά οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούνται σαν εργαλείο για την προώθηση ξένων προς αυτούς και τους δημότες, συμφερόντων. Η Ιδιωτικοποίηση δεν αποτελεί οικονομικότερο μοντέλο συλλογής και αποκομιδής στερεών. Στις συμβάσεις ανάθεσης εργασιών προστίθενται συνεχώς και νέες εργασίες, προκειμένου να «δικαιολογείται το κόστος» το οποίο συνεχώς αυξάνεται. Οι εργασίες προστίθενται στη μελέτη «κατ’ ενδεικτικό τρόπο». Δεν συμβασιοποιούνται. Κατά συνέπεια υπάρχει αδυναμία παραλαβής και ελέγχου συγκεκριμένων εργασιών, κατά την εξόφληση του αντίτιμου της σύμβασης.  Εξασκώντας αυτό το μοντέλο αδιαφανούς διοίκησης μόνο αλλότρια, με την υπηρεσία καθαριότητας συμφέροντα, εξυπηρετούνται. Αυτά αποτελούν το κοστοβόρο βάρος της δημόσιας διοίκησης, όχι οι εργαζόμενοι.

Τι είδους δημοτικές υπηρεσίες χρειάζεται μια τέτοια δημοτική αρχή; Μια γραμματεία που θα έχει προσληφθεί με “σωστά κριτήρια”, να της υπαγορεύει αναθέσεις σε εργολάβους, έγγραφα προς υπηρεσίες και πολίτες, αλλά και πρωτόκολλα παραλαβής και εντάλματα πληρωμής,  «κατά το δοκούν»!

Το κείμενο των πρακτικών εδώ:

 https://drive.google.com/file/d/1T6OefeKoFdHi5Ol8F6lXZbvZ1KtwOVnF/view?usp=sharing

 

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί